Tuesday, August 23, 2011

Juadah Berbuka Puasa semalam

Baru dapat resepi dari membe, buat nasi ayam,..haha,..blik opis trus ajak hubby p beli barang,...sampai umh kul 6.00ptg,...main2 dgn anak dulu,..nyusukan Amin,..then start p masak,...
Jam udah kul 6.20 ptg,..hihi,..basuh2 ayam,..sediakan bhn tuk rebus ayam,..then rebusla,..aku pon p main nyusukan Amin blik,..hihi,..then kul 6.30ptg aku p tgk kt dapo,..oh tidak!!...gas habis,..jenuhla hubby aku call sana sini nk minta antokan gas,..tp tk dpt,..last2 sms org sblh,..nsb baik de gas lbih,..dia pon kasila kn,..hii,.time kasih kak sal...
Aku pon sambung blik masak,...mule2 dh maleh tau igt tk sempat,..tp masak jela,...macam msk rancangan dapur celebriti lak,..setkan masa  dlm 30 min tuk masak.haha,..layan jela masa kn,...mmg ligat,...
akhirnye siap gk,..rope mmg dh cantik tau,..tp rasa?? hihi,..


nasi aku terkeras skitla,..sup pon tawar skit,...tp tk pela,...puasa kan,..de la reason bg org yg 1st time cuba masak nasi ayam ni,..tp tk pe,...masa sahur,..alter la skit kn,..br la rasa best skit,..hihihi,...pe pon,..puas hatila,..lehla buat lg pas ni,..insyaAllah,..

Tq to Ekin yang bagi resepi nasi ayam ni,...so far tk susah pon,..kalu korang nk try ,..p la tgk kt blog nye tu,... selamat mencuba..



No comments:

Post a Comment