Thursday, October 4, 2012

Sebuah kehidupan

     Dulu aku student kolej. Perwatakan yang simple, janji menyenangkan semua orang. Belaja, belaja dan terus belaja sampai aku grad.Amat menyedihkan untuk tinggalkan dunia study ni bersama kawan2 yang aku sayang..Segalanya telah tertulis, telah teratur.. Sedar tak sedar,..kini aku telah memiliki sebuah keluarga yang dibina atas restu kedua keluarga kami. 
       Hari demi hari menjalani kehidupan sebagai permaisuri suami, membawa perot yang makin membesar, menjalankan tanggungjawab dipejabat,....mematangkan pemikiranku,...kini,...bayi yang dikandung telah bersua menikmati kehidupan dunia bersama umi dan walidnya,...

Al Amin, umi sayang kamu,..umi dah tak rasa sunyi sebab ada kamu. Bersedialah untuk menjadi seorang anak yang boleh menjadi harapan kami, pembimbing kepada adik2mu yang bakal tiba. Usia perkahwinan umi dan walid baru menginjak tahun ke-2. Rezeki makin melimpah. Sekali lagi aku dapat merasai detik mengandung anak kedua pula. Banyak cabaran dan ianya menyeronokkan. Tak sabar untuk menanti hari kelahirannya. Mudah2an kehadiran adik Al-Amin menyerikan lagi keluarga kita...Makin membesar keluarga ni. Bahagianya.......

" Ya Tuhan kami, berilah kami isteri kami, anak cucu kami semua menggembirakan hati dan jadikanlah kami sebagai ikutan orang-orang yang taqwa. "

No comments:

Post a Comment