Monday, July 4, 2011

Diet untuk Ibu yang menyusukan anak..

Tak payah susah2 nak exercise giler2 sgt,..susukan anak pon ok dh tau nk kuruskan badan,..hihi baca nih,..info dapat dari babycenter,..

Kurangkan berat badan secara perlahan dengan menggabungkan diet sihat yang rendah lemak dengan senaman ringan. Penurunan berat badan yang cepat akan membahayakan bayi anda sebab mungkin ini membebaskan toksin - yang selalunya disimpan dalam lemak badan – ke dalam aliran darah, justeru meningkatkan jumlah pencemar yang akan masuk ke dalam susu badan anda.

Sebagai tambahan, penyusuan juga membantu membakar lemak yang terkumpul semasa kehamilan dan digunakan untuk menghasilkan susu. Seorang ibu yang menyusui membakar lebih banyak kalori daripada yang tidak menyusui. Ini bermakna wanita-wanita yang menyusui boleh turun berat 0.5 kg /1 paun sebulan, hanya kerana penggunaan tenaga yang diperlukan untuk menghasilkan susu.

Adalah baik menunggu 10 bulan sehingga setahun untuk kembali kepada berat pra-kehamilan anda. Jika anda mahu mengurangkan sedikit pengambilan makanan anda, tunggu sehingga sekurang-kurangnya enam minggu selepas kelahiran bayi anda. Menghadkan pengambilan makanan anda pada minggu awal laktasi akan mengurangkan bekalan susu anda.

menarik kan,..jadi truskan susukan anak yer,..tk rugi pon,..bile dh slim dh menten,..suami pon makin sayang,..

hehe,..menten kn lagi??masa anak dara dan selepas melahirkan anak yer,..nek gk skit,..kalu dulu 43kg,..skung 45kg,..okla tu kn,..

No comments:

Post a Comment