Wednesday, June 15, 2011

Kelahiran satu kenikmatan..,.

Due date aku 5 februari 2011….haha,..tp  aku dh tk sabo nk bersalin ms tu,..mgkn tk sabo sgt,..kuar la awl si awang ni…bermulal al kisah di mana pagi 1 Feb tu aku p koje cm biasa pki bj ala2 dlm cite naome tu,…korang tgk tk cite tu,…hehe,..then pg tu de la wt koje,..trus rasa nk terkucil la plak,..p toilet,..then aku pasan de darah sikit,..tetibe cm sonok giler sbb rasa nk bersalin,…msk opis gtau pegawai nk p kinik,…pegawai ku seorang wanita k,.. yg amat risau staf nye trus suh aku p hospital slim nun,…aku pn p la dgn hubby,..msg2 gelabah dlm kete,..ms tu aku berdebar giler,..tkt nk bersalin,..tp tk sakit pe pn,..

Smpi spital,..tk pasal2 kene thn wad dh,..krn dh ckp bln n kuar tnde darah tu,…aku pn kenela tkr bj pink ni,(uniform khas bg ibu yg nk melahirkan anak ye)..huhu


Haha,..ms ni kene p timbang brt,..brt aku time tu dh 57kg tau,..(keje laki aku la tu dok snap gmbo)

Cek2,..bukaan dh 3cm,..misi usung aku p msk wad 3,spital slim river 
..then dokla,..rasa tingin nk bergambo di saat tgu ms nk bersalin,..suh laki aku ambik gambo..


Rasa besar sgt la perot ak kn,…haha,..
 
then dok borak2 dgn laki aku,..dh asar,…ak pn ambik wuduk solat sblh katil,..gagahkn solat even dh rasa mengah,..solat duduk la kn,..ms tu ak tk bg laki aku blik umh,..suh tgu je smpi ak bersalin,..mlm tu kul 1pg,..mula rasa perotku rasa semacam,…memulas2 tiap stgh jm,..tp aku bt tk tau,..then tiap 5min,..aku rasa ni mmg nk bersalin,..tp tk pgl lg misi,..lps grk tiap 10min, br la aku p pgl misi,..cek2 dh bkk 4cm,..misi korek skit bg bsr bukaan pd 5cm,..aku  pn trus msk level room,..ms tu aku dh ..dup dap dup dap,..salin bj,..then dr. cina pecahkn air ketuban,..tk rasa skt lak,..misi pn suh aku minum air selusuh,..kemudian,..aduiiiiiii,..hanya Tuhan ygn tahu di saat ini...tiap 5min memulas2,…mulut aku ni mmg tk leh nk tutp,..hbis tgn misi aku genggam kuat dok thn sakit,..sian misi tu,..skt tgn die.(maaf ye kak) pastu tiap 3osaat,..makin lama makin skt,..oo,…tidak,…tk terthn rasanye,…di saat bukaan 8cm ak dh rasa nk teran,.. bising giler mulutku,….. 

nurse,..sy nk teran,..sy nk teran gk,…
sabar dulu,..jgn teran,…

dh misi tgk aku truk sgt,..pe lg,..die jolok lg bkk la trus 10,..aku pn mule meneran,…gunekn tenik teran yg akak aku ajo,..pastu tk mau,..trus misi pgl hubby aku kt luar,..tgk hubby trus smgt,.

..1,2,3 teran sayanggg,..

suamiku memberi smgt,..teran,teran,teran,..kuar kepala je skit,…misi suh cpt teran riso baby lemas,..then teran sekuat hati,..kuar pn mujahid umi walid ni,…alhamdulilah,…………..pastu saat nk jht tang terkoyak,..aduhhh,….kenela bersabo,..bg ibu2 yg merasi nye,..phmle,..


taraaa,..ni la si kecik molek ku yang lahir pd 2 feb 2011,kul 4.50 pg,..(ptt skung suke bgn awl,..time die lhr ropenye)

walid umi berikan nama,... Fathurrahman Al Amin,…sdp tk???

No comments:

Post a Comment