Wednesday, June 15, 2011

Semua ini, Ujian dari Allah..

Aku bersalin 2 feb kn,..kuar spital 3 feb,..dgn selambe dari spital slim,..tnpa ditemani ibu ayh atau sesape je,..aku ,hubby n our son blik kg ,…time tu raye cina,..perghhh,..jem giler highway,…aku dh la skit,..br je bersalin,..dok lak lelama dlm kete,..tk pela,..alhmdlh smpi gk,..tp p umh mertuaku dulu,..(satu jln ke kg aku)..sbb dh smpi ptg,..aku tido situ,..bpk mertua aku yg tlg ngurus sbb mk mertuaku tk bp sht keadaan nye,..


Tgk tu,..smgt dpt cucu ke 6,..hahah,..

Soknye aku pulang ke kg ku di kg gjh,..wah mk aku pn sonok dgn ayh aku dpt cucu lg,..ni cucu yg ke 25 tau,..skung nk tmbh lg 2 org,..tiap2 thn de je ahli br,…hahah
Selepas 2 hari di kg,..ankku de demam kunin gk,…mau tk mau,..aku kene thn spital changkat melintang tau,..sian sgt tgk bb kene cucuk kt tgn,..jerit sekuat ht ank aku,..tk thn dgrnye,..tp nk wt cm ne,..

 



Pd mlm tu aku ltk bwh lampu tu,..sdh sgt,
..tk henti2 ak nangeh,..ptt ms pntg jgn byk nangeh kn,..tp tk leh control kn,..1st baby kn,..

Tp ank aku tak mau lama bwh lampu tu,..kjp2 terjaga nangeh,..aku susukan,..then tido letak nangeh blik,..tetibe de sorang misi dtg tgk,..tya nape,..aku ckp tak tau,..asyik nangeh je,..die cek2 ropenye kembung anak aku,..misi tu buh myk yu yi,…then aku nyusu blik trus tido,..tp misi tu phm agknye,..die kata tak yah buh bwh lampu,..sian bdk tu,..sbb ank die pun cmtu gk,..lg sian,..ms misi tu bersalin,..suami dia lak meninggal,..cm org giler katanye,..,...ok2,..cite aku ni,…erm,..misi tu pesan try minum susu soya,…aku lupela brand pe,…aku pun tepon laki aku suh beli,..sok p beli bg sorok2 kt ank gune btl,..tp skit sgt,..trus trun kunin nye,..leh kuar,

..yeh yeh,…
 
Allahuakbar,..aku gagahkan lg,..korang tau nape,..lps blik dari spital changkat melintang tu,..aku rasa sakit bhgn tmpt jht,..soknye bwk ank cek kunin,..alhmdlh dh turun lg,..tp misi pasan aku jln pelan sgt cm thn sakit,…dia tya nape,..aku jwb sakit,..misi tu trus cek,…


ya Allah,..salma,..nape ni,..jhtn kamu dh terbukak,..


pastu aku pn nangeh cm budak2 kt kinik tu,..tk kire malu dh,..tkt kene jht blik ooo,..(korang bayangkan la)
Apakn daya,..misi suh refer spital teluk intan..aku pn p la,…cek2 ,..mmg kene jht blik,..ms tu mmg takut sgt,…nsb baik mak aku leh tmnkn aku sbb tlg jg ank kn ,..

Aku igtkn 3 hari je ke dok spital,..ropenye lama,..nk tau nape,…aku di uji lg,..elok dr. cek tmpt jhtn aku,..die suh aku timbang berat,..terus aku trn drh,..naik pitam aku sbb byk kuar drh,…ptg tu scan,..subhanallah,..de drh beku tertgl,…kenela cucuk kt tgn msk antibiotic bebotol2,..
keesokan harinya,..darah beku perlu dikeluarkan,..korang tau cm ne nk kuar,..tu diaa,..dekat 5org dr. kene korek hidup2,..Ya Allah, ya Tuhanku,...ampunkan dosa aku,..mmg sakit sangat,..rasa sakit lg yg ni dari bersalin tau,..ku tahan jugak la,..alhamdulillah kuarla darah beku tu,..so tk yh dh cuci cm org gugur,..kalu tk lg jenuh kn,..

tu baru korek,..belum jht lg yg terbukak tu,..lps 3 hr baru aku jht tau,..nasib leh bius separuh badan,..fuhh,...lega sgt,..ms aku p dewan bedah,..tgl la anak aku kt mak aku,..dalam keadaan sakit,..tak terdaya aku nk memerah susu untuk beri pada anakku,..terpaksala mak aku beri susu formula,..redha jela,..

lepas selesai jhtn ak,..ak tk blh grk, tk leh mkn selama 6jam,..pnt pn de,..tgk jela anak aku ,..nsb die tido lama,..takla payah mak aku jg,.. then soknye aku dibenarkan discaj dari spital tu,...syukur sgt2,.... dapat peluk anak aku puas2,..

No comments:

Post a Comment