Wednesday, June 29, 2011

Ala -ala Cloth diapers,..

Dalam minggu lepas,..aku,hubby n si kecik ni p jalan2 kat Billion Tj Malim..aku terpandang satu bende,..dh ala2 cloth diapers gitu,..niat di hati nk beli trus,..tp cm tk jd,..cancel la niat tu,..lepas 2,3 hari aku nekad nk beli gk sbbnye aku pk lagi mudah gune dan basuh,..hahah,..lagi satu sbb bajet nk beli cloth diapers dh kurang,..tu yg cari inisiatif len,..

antara koleksiku,..baru beli 12 helai je,..nk cube dulu kan

comel kan??,..aku beli 3 saiz,..saiz M,L,XL,..heheh,.rege antara RM6.90 - RM13.90. .so far pakainye tak susah,..kalu cloth diapers buh insert kan,..yg ni aku gantikan dgn kain lampin dan buh nappy liner,..

perlukan kain lampin dan nappy liner ye
 (lipat cmtu je..)

pastu,..masukkan dalam poket lampin boleh basuh ni tau 
(tk taula nk pgl pe bende ala ni),..nak basuh tk yh susah2 nk pki detergent pe,..belasah jer cm basuh bj kite tu,.

buh elok2 ye,..tuk keselesaan anak umi,.bile dh siap buh,..bolehla digunakan,..

hihi,..lekat jela,..senangkan??..amin pon cm ok je dh pki
dkt seminggu ni,..

tak dapat beli cloth diapers pon tk pela,..pki dulu la yg ni ye sayang umi ni,....tp tula, bile basuh byk2,..cam sonok tgknye,...nmpk cm cloth diapers gk tau,..huhu,..


No comments:

Post a Comment